Eikö olekin mielenkiintoista kysyä perheenjäseniltä että mitä tänään syötäisiin? Kertokaa ihan rohkeesti vaan, kaikki ehdotukset otetaan vastaan!!
Niin. Ruuanlaitto on mukavaa. Mutta mitä tekisi tänään ruuaksi...Sitä huomaa pyörittelevänsä muutamaa samaa ruokaa viikosta toiseen...jaaha, torstai, hernekeittopäivä...maanantaina pyttipannua sunnuntain liharuuan jämistä...ja mä sentään kerään ruokaohjeita! Omistan niitä arviolta parikymmentätuhatta! Se on paljon se. Ja mitä meillä syödään? Makaronilaatikkoa...jauhelihakastiketta...jihuu!!

No, ei kysyvä tieltä eksy. Mutta se vastaus, voi hyvää päivää! Kun minä kysyn että mitä teen ruuaksi tänään niin vastaus on poikkeuksetta "ihan sama". Tai oli. Mä nimittäin kyllästyin siihen vastaukseen. Ja vastalauseena sitten tein sitä yhtä ja samaa ruokaa. Joka päivä kysyin että mitä teen ruuaksi tänään. Ja vastaus oli aina että "ihan sama". Niinpä syötiin pari viikkoa joka päivä makaronia ja jauhelihakastiketta. Kolmannella viikolla kaveri tuli olkapään yli kurkkimaan mun kokkaamista. Vähän se huokaili kun näki mun tekevän jauhelihakastiketta. Ja makaronia. Kysyi sitten varovaisesti miksi teen aina samaa ruokaa. No, mullehan oli sanottu joka päivä että toiveena on ihan sama ruoka! Mitäs sitä sitten itsekseen säveltelemään, toteutetaan toisen toivetta! "Aha" sanoi kaveri. "No, voisitko tehdä huomenna jotain muuta?" Minähän suorastaan riemastuin! Totta kai voin tehdä jotain muuta, sano vaan mitä haluat että teen!!! Kaveri katsoi eteensä tyhjä ilme silmissään: "ihan sama".
Me syötiin makaronia ja jauhelihakastiketta vielä melkein kaksi viikkoa lisää.